חדשות ועדכונים

במפגש שבין סביבה לתעשייה

מוזמנים לקרוא ב דהמרקר ראיון על השרותים למיחזור ומניעת זיהום, טיפול במטרדים סביבתיים וחדשנות טכנולוגית.

וכן על ייעוץ לפתרונות סביבתיים בני קיימא למפעלים ולסביבה

themarker.com

במפגש שבין סביבה ותעשייה

מיחזור ומניעת זיהום, טיפול במטרדים סביבתיים וחדשנות טכנולוגית. המהנדס אילן כץ, מעניק למפעלים ייעוץ לפתרונות סביבתיים בני קיימא – למפעלים ולסביבה.

 

רחל נחמה עבדי, TheMarker 30.9.21

טיפול ומניעת זיהום סביבתי, מגלם, מעבר לשמירה על הסביבה, גם מחויבות לדורות הבאים. משימה זו מורכבת במפעלי תעשייה קטנים כגדולים, המתמודדים עם בעיות של מניעת זיהום סביבתי, כחובה רגולטורית, וגם משלמים  את העלות הכלכלית ליישומה.

למשבצת החשובה הזו נכנס אילן כץ, העוסק בייעוץ וייזום הנדסת סביבה ומציג ניסיון רב שנים בהנדסת סביבה ובפיתוח טכנולוגי בתחומי המים, השפכים והפסולת.

"כולנו זקוקים לתעשייה שצריכה לעבוד ולהניע את הכלכלה, אבל זה לא צריך להיות במחיר פגיעה בסביבה", אומר אילן. "אני מאמין במתן פתרונות סביבתיים ברי קיימא למפעלי תעשייה, שיאפשרו להם לפעול מבלי לפגוע בסביבה ובעלות שלא תפגע בפעילותם".

אילן בעל תואר שני בביוטכנולוגיה בתחום טיפול במים ו- MBA מהטכניון, שימש בעבר כמהנדס איכות הסביבה ברשות נחל הקישון. בנוסף ניהל כחמש שנים את המעבדה לטיפול ממברנאלי בשפכים, בטכניון. בהמשך עבד כמנהל הטכנולוגי של חברת חץ אקולוגיה להפרדה וטיפול (אנארובי) בפסולת עירונית.

"הנדסת סביבה עוסקת במגוון פתרונות הנדסיים שמעניקים תשובות, ניהוליות וטכנולוגיות, לצרכים הסביבתיים", מסביר כץ. "במסגרת עבודתי אינני מייצג ספק או יצרן מסוים אלא את המפעל בלבד, ומתאים לצרכיו הייחודיים מכלול שירותים סביבתיים. עבודתי היא תמיכה בצוות המפעל ומתן שרותי owner engineering המייצגים רק את האינטרסים של המפעל".

המענה הכוללני שהוא מעניק למפעלים מבוסס על ניסיון טכנולוגי המשולב בניהול תהליכי הנדסה ומו”פ וניהול פרויקטים, החל בליווי משלב הוצאת היתר בנייה ורישוי עסק תעשייתי, דרך התכנון הרעיוני, תהליכי מכרז ורכש, ועד הרצה, הפעלה וניטור של טכנולוגיות סביבתיות. כמו כן חריגות בפליטות לסביבה, (לפני או אחרי קנסות) מקבלים מענה המותאם לכל מפעל באופן פרטני.

"לאחרונה לדוגמה הענקתי ייעוץ למפעל מתכת. בתעשיית זו נפלטות מתכות כבדות למים וברשות המפעל היה מתקן טיפול שלא הצליח להגיע לערכים הנדרשים בכללי תאגידי המים והביוב. המפעל גם הרחיב את קו הייצור שלו, והיה ברור שיופיע עוד מזהם. בהתאם נבחנו טכנולוגיות להרחקת זרחן, ניקל וכרום ובוצע תכנון רעיוני. על הבסיס הזה התקבלו הצעות מחיר, ונבחר ספק. הליווי שלי המשיך בשלבי התכנון המפורט ההתקנה וההרצה, עד להגעה לשפכים באיכות המותרת להזרמה לביוב וללא קנסות".

בימים אלה עומד אילן בראש פרויקט יזמי מבטיח – H2OLL – במסגרתו הוא מפתח בשיתוף הטכניון טכנולוגיה להפקת מים מהאוויר. טכנולוגיית H2OLL החדשנית מייצרת מים גם בתנאי יובש. השימוש בספיגה פאסיבית של הלחות מהאוויר מפחיתה את צריכת האנרגיה ביחס לתהליכי עיבויי ישיר. H2OLL  מייצר מי שתייה בטוחים, בכל עונות השנה, בכל אזור גיאוגרפי ושעה. מתקן האב טיפוס, הממוקם בחצר הטכניון, מייצר כעשרה ליטרים של מים לשעה, כבר למעלה משנה. "מחוללי מים אטמוספריים (AWG) היא טכנולוגיה שצוברת כיום תאוצה בעולם כפתרון לבעיית המחסור באזורים דלי מים בעולם, או כחלופה לשתיית מים מבקבוקים עקב חשש מזיהום", אומר אילן "הטכנולוגיה שפיתחנו כבר זכתה בפרסים בינלאומיים וכיום אנו בתהליך של גיוס משקיעים".

מעוניין בייעוץ סביבתי?

השאר פרטים ונחזור בהקדם: